Grilla!

Igår hade vi en semi-spontan grillkväll här hemma, planerad sedan en vecka tillbaka men med en del spontant inbjudna gäster. Det var mycket lyckat trots att vi inte har kvällssol så det blev lite kyligt, men vi har många filtar så det gick bra ändå.

Lasse gjorde också "the big announcement" så nu är jag väl officiellt gravid antar jag. Det känns fortfarande overkligt så jag förväntar mig nästan att de ska säga "tyvärr det finns inget här" när vi ska på ultraljud på tisdag. Fast någonting måste det finnas med tanke på att jag inte kan knäppa några av mina byxor längre. Det kan gå på morgonen men ju längre dagen går ju mer verkar byxorna krympa. Kan ju hända att de ser något men skickar hem mig med en flaska laxermedel, haha! Skulle förstås inte vara kul om det hände men tanken på det är ganska komisk "tyvärr du är inte gravid, bara rejält förstoppad."

Just nu ligger jag fortfarande kvar i sängen. Är helt ledig idag och har inga stora planer, ganska skönt faktiskt. Sen vankas det nattjobb i helgen, mindre skönt...

Men nästa helg då smäller det! Då kommer det som vi (alla?) har längtat efter i fler månader nu: Eurovision song contest! Jag har stora förhoppningar på att Loreen faktiskt kan vinna. Gör hon det har jag blivit lovad att Lasse och jag ska sitta i Globen nästa år, så då ansöker vi om barnvakt redan nu, haha!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0