San Francisco

Som jag hittills har stavat fel men nu har jag fått till det! Nu är vi alltså i San Francisco eller närmare bestämt i Oakland som ligger nästan 2 mil utanför stan så det är egentligen en egen stad. Hotellet är riktigt mysigt. Vi hade bokat ett rum som skulle ha City view, till skillnad från water view som kostade lite extra. Men när vi kom fram så visade det sig att det var inte utsikt mot stan utan mot motorvägen så vi bad att få byta, trots den extra avgiften, men de var fullbokade så som kompensation uppgraderade hon oss till en svit utan extra kostnad. Vi har fortfarande utsikt mot motorvägen men det hörs knappt eftersom AC:n brummar inne i rummet. San Francisco är verkligen en cool stad med riktigt branta backar och blomstrande buskar. Vi letade upp den brantaste backen i staden, den är så brant att man måste åka zickzack nerför som i en labyrint av blomsterrabbater. Så stod det åtminstone i guideboken men vissa backar som vi åkte i kändes betydligt mycket brantare, ibland såg det ut som att backen nästan hade 90 graders vinkel. Tur att bilen är automatväxlad för det luktade bränd koppling vid vissa backkrön från stackare som körde manuellt uppför eftersom det dessutom var kö i nästan varenda backe. Vi kommer stanna på det här hotellet en natt till för vi har en del planer för imorgon redan. De kommer jag inte avslöja ännu för jag gillar hybrisen jag får när jag ser hur många som faktiskt vill veta vad det är vi pysslar med här borta. Så: Fortsättning följer...

Kommentarer
Postat av: Mamma

Hoppas att ni fotograferar hela tiden ;)

2011-08-09 @ 08:01:21
Postat av: Helena Thomasson

Va kul att ni gillar San Francisco! Jag och Kevin åkte taxi nerför zickzack-backen! Det var riktigt häftigt! Ser fram emot att läsa mer om er resa! =) Kram!

2011-08-09 @ 09:53:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0