Regn...

Ännu en dag har börjat, för en vecka sedan var jag i New York och svettades. Nu är jag i Sverige och tittar ut på regnet som öser ner, känns inte så upplyftande. Samtidigt är det bra eftersom jag ska åka till jobbet om två timmar så det finns inte så mycket annat som lockar. Förutom att städa här hemma då, men det kan jag inte kalla lockande precis...

Igår kväll kämpade vi några timmar med vårt akvarium som hade blivit helt överväxt av gröna, trådiga alger. Vi var inställda på att det skulle ta tid för det var verkligen värre än det någonsin har varit. Så vi lyfte ur alla fiskar till en skål, plockade ur alla växter och tömde ur allt vatten. Sen var det dags att skrubba, alla växter blev sköljda och befriade från sitt trådiga täcke och bottengruset blev ordentligt genomsköljt. När allting ändå var tömt passade vi på att flytta hela härligheten. Så nu har fiskarna fått ett nytt hem inne på kontoret där det är lite avskilt från allt solljus som förmodligen har varit en stor del, eller hela anledningen, i algernas framgång. Förhoppningsvis kommer det minska ordentligt nu när de får nöja sig med ljuset från sina lysrör. Vi ska även fylla på med lite nya fiskar, en av arterna förökar sig ganska frekvent så för att undvika inavel behövs det lite nya förmågor där. Sen kanske en ny art skulle kunna göra entré för den här sammansättningen har varit ganska konstant ett tag.

Det blev ingen ritning igår, får ta det imorgon efter jobbet. Kanske till och med kan hitta en på hyresvärdens hemsida, helst med färdiga mått och alllt men finns det bara en planlösning så kan jag fylla på måtten själv. Sen får vi se när uppstarten blir, nästa helg ska vi på bröllop och helgen efter jobbar jag. Det måste såklart inte ske på en helg, förmodligen kommer vi handla på en vardag för att undvika trängsel, men man vill ju helst börja på en dag när man har obegränsat med tid. Inte när Lasse kommer hem från jobbet kl 19 och jag ska gå upp kl 05, det är en typiskt dålig tid.

Dags att möta dagen, äta något, duscha och kasta sig ut i ovädret för att vårda sjuka människor...
Vi hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0